tråkig dag

Jag har nog aldrig haft tråkigare än jag har nu.
Jag har inga läxor att göra, vilket i och för sig är bra, men ändå, jag har liksom INGET att göra.
Jag ville in till stan.

Först ringer jag Helene:
"Varför ringer du inte på mobilen för?"(efter att helnes pappa ropat ner henne)
"Därför jag vet inte hur mycket pengar jag gjorde av med på den, jag köpte ett spel för 30 spän och så laddade jag ner tv till den"
"ooh tv"(Helene tror att lektionerna framöver kommer bli roliga)
"Ja, fast jag tog bort det, det skulle vara gratis första månaden, men det cepade så jag avinstallerade"
"aha" (besviken)
"Ja, men skulle du vilja följa med mig till stan?"
"Men hallå? Jag ska ju på köööör"(Ring a bell?)
"ja just det, men skit i den då?"
"meh, näää, och förresten ska jag ju hämta ut tårtan"
"Ja men det kan vi göra efter stan"
"men jag har inte lust att vara inne till så sent"(Hallå, klockan 7 stänger ju ändå affärerna)
"Jaha"
"Du får höra med någon annan"
"Japp okej men vi ses, hejdå"
"Hejdå"

Sedan ringde jag Max:
"Hej när slutar du, ska vi till stan?Jag har inga läxor"
"Jag slutar fyra. Nej men det har jag, jag måste läsa den där boken"
"om du tar med den kan jag läsa den ikväll så kan vi snacka om den på telefon"
"orkar du det?"
"Ja, jag gör ju allt för dig, Så ska vi åka?"
"Ja det kan vi väl"
"Ska du åka direkt från jobbet eller ska du hem först"
"Jag skulle vilja hem först, och duscha och så"
"Då kommer vi in vid 6 tiden"(besviken)
"Ja men vi får ju lite tid i alla fall"(nej, för jag hinner inte på en timma)
"äsch vi kan ta det någon annan gång"(nedstämd)
"okej ja det kan vi, vi kan ta det imorgon" (suck)
"Ja ja okej"(lågt)
"mm okej, då gör vi det, jag hör av mig när jag kommer hem"
"mhm okej"(ännu lägre)
"älskar dig"
"älskar dig med"
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! fatta inget eller vad.
 

Sedan smsade jag Hanna:
"Var befinner du dig, vad har du för dig?"
(inget svar)
Senare kom ett svar:
"Jag är på väg hem från stan, var där och lämnade in mobilen"
(Juste jag är dum i huvudet, glömde att hon SKULLE DIT idag)


Sedan frågade jag Anna på msn:
*berättar om att max inte kunde följa med*
"Men fråga någon annan då"
"dig?"
"Nej jag orkar inte, jag ska till mormor och morfar snart"
"Okej"

Sedan ringde jag hem till Emma:
"Hej det är Emelie, är Emma där"
"Nej hon är inte hemma just nu"
"Aha, okej hejdå"
"Hejdå"

Sedan ringde jag Anki:
"Hej, vad.."
"Hej, hur är det?"
"Jodå det är bra"
"Vad bra"
"Vad gör du?"
"Jag är inne i stan"(så typiskt)
"okej.."
"Säg inte att du kan ses nu!"
"Haha, jag undrade om du ville följa med mig till stan"
"jaha"(lätt ledsen ton)
"mm"
"Ifall jag inte var tvungen att åka hem och byta om eftersom jag ska på träning kunde jag stannat kvar här om du ville komma in"
"Ja, men lär stanna hemma nu, är du där ensam?"
"Nej med Emelie"
"Okej, men ja.."
"Vi ses, ring mig när du har tid!"
"A det gör vi, hejdå"
"Puss puss!"
"Puss puss"

Sen ringde jag mamma och frågade om hon kunde följa med mig till skärholmen (åtminstone), men nej TYDLIGEN INTE.

Om ni läser, minns inte vilken ordning jag frågade er så bli inte sura om ni skulle tro att jag tar er som sistahandsval.
Och förlåt er som jag inte frågat, pallar bara inte få fler nej.
USCH tråkigaste dagen i världshistorien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0