Kanske desperat men ja, ännu mer listor.

Om den killen jag är kär i.

Är han svensk?
Ja, det är han.
Är han i din ålder?
Nej han är ett år äldre.
Är han lång eller kort?
Han är inte så jätte lång, lagom.
Är han omogen eller mogen?
Han kan vara båda.
Är han snygg, fin eller vacker?

Han är allt det där.
Är han snäll?
Ja, han är snäll.
Är han lätt att prata med om allting?

Ja, eller det beror på.
Är han lätt att skratta med?

Ja, om vi har roligt så.
Är han populär i skolan?

Populär bland alla el killar kanske.
Är han blyg?
ja, han kan vara ibland.
Är han framåt?
Ja oftast.
Brukar han säga till dig att han gillar dig?

Ja, men allt för sällan.
Har han någongång gjort dig ledsen?

Ja det har han.
Har han någongång gjort dig glad?

Ja, han kämpar.
Om du är ledsen, kan du prata med honom då?

Han tvingar det alltid ur mig, så ja, det kan jag.
Om du är glad, delar han glädjen med dig då?

Ja absolut, han älskar när jag är glad.
Brukar du eller han betala saker?

Han betalar saker ofta.
Brukar du skrika och ofta vara arg på honom?

På sistone har det hänt mycket.
Brukar du krama honom mer än 10 ggr på en kväll?

10 var väl lite klent, kanske minst 100.
Tycker han att du är jobbig ibland?
Ja, det kan jag tycka.
Tycker han att du är rolig och snäll?

Ja, han är oftast snäll och rolig.
Brukar du tänka på honom?
Ja, ibland för mycket.
Brukar du sakna honom?

Ja, och det är svårast.
Brukar du fälla tårar inför honom?

Det händer väldigt ofta.
Och sen den sista fråga , vad heter han?

Max Michael Nordström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0