Är jag besatt?

Jag har aldrig riktigt orkat bry mig så mycket om huden i mitt ansikte. När jag var runt 14 år hade jag en hel panna full med finnar men inte brydde jag mig särskilt mycket om det då.
Nu har min lillebror börjat använda clearasil mot sina finnar, och jag har börjar tänka efter. Well, jag kankse borde ta tag i det där i alla fall. Så nu har jag börjat, men det har blivit lite mer av en besatthet.
Jag har tre rengöringsprodukter hemma som jag använder två gånger dagligen, och jag har börjat söka fakta hejvilt på internet om fler rengöringskrämer.
När jag började märkte jag stor skillnad bland en odling på hakan som uppstått någon vecka innan. Det blev märkbart bättre. Men nu när jag var utan några dagar har jag fått fler finnar.
Gör detta huden så anpassad till rengöringen att den inte håller sig ren med bara vatten, eller är det så att det helt plötligt har fått motsatt effekt?
Jag tänker nog fortsätta ett tag till med mina dagliga ritualer, och se hur det utvecklas. Får jag mer finnar.. Ja då är det väl synd för mig då. Blir det bättre så lovar jag att dela med mig till er finniga stackare i min situation. (Fast illa nog är det ju bara ni mina små godingar  till vänner, som läser min blogg och ni behöver inte bekämpa särskillt mycket)

Clearasil - bra eller anus? Upp till bevis.

Kommentarer
Postat av: Sue

Tjenare :) Blir du sugen på skaffa en ny bloggdesign så har jag utlottninga rpå min blogg! Du kan ju kika ifall det finns nått för dig!



Kram Sue

2008-10-30 @ 18:05:45
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: JONNA

vatten & tvål har dugigt ganska bra för mej ;o

får dock torr hud.

och drick mkt vatten & byt lakanen på kuddarna ofta! det gör mirakel!

2008-10-30 @ 18:18:12
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0