God kväll

Vad har man gjort idag.
Först inte så mycket.
Gick upp, tränade en timma, åt kålsoppa.
Gick fram och tillbaka mellan alla floder.
Gick fram och tillbaka ännu mer.
Gick och la mig en stund.
Gick upp igen.
Åt mer kålsoppa. Även en mumsmums.
Mötte Helene, åkte till Bibblan.
Lånade böcker till skolarbete.
Gick till centrum.
Unnade mig några nötter för att stilla hungern.
Gick till jobbet. Jobbade, jobbade, jobbade.
Mådde bra, mådde dåligt.
Ibland mår man bra när människor är trevliga.
Och det var baa trevligt folk idag,
Mamma mötte mig för en promenad hem.
Kom hem. Unnade mig och mamma lite bärsmoothie.
Bara ett litet glas :/ Kunde tryckt i mit 10.
Sen kollade vi rent hus mamma spelat in.
Samtidigt snabbläste jag lite genom böckerna.
Så diskuterade vi lite flytt och sånt.
Sen gjorde jag mig redo för John Blund.
Och nu är jag här.
Och ska stänga ner denna maskin och ta mig en tupplur.

Japp, det var min dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0