Filosofi på högsta nivå

Ibland är det bra att fundera över saker, såsom jag har funderat.
Jag undrar ibland hur allt gick till, varför allt inte bara kan spolas tillbaka några år så att det kunde vara "vanligt" igen. Men man kan inte hjälpa det, människor förändras. Vissa förändras till det dåligare, villsa till det bättre.Jag antar att livet är så. Man fick faktiskt höra det förut. Inte för att jag lyssnade, men.
Man ska inte heller behöva stå ut med för mycket skit, och mår man dåligt över någonting så ska man försöka ändra på det. Det är vad jag har försökt göra de senaste månaderna, men så fort man tycker att det börjar bli bra så kommer nästa problem. Men, samma sak då, man måste rensa ut allt det som får en att känna sig värd en hög med hundskit. Lever man omringad av saker man mår bra av så går det bättre i livet.
Man kan faktiskt försöka göra allting bra igen, man kan ändra på saker om man så vill. Vakna upp och se allt med öppna ögon, bättra sig. Det är absolut upp till en själv. Man kan verkligen ändra sig om man vill, det är aldrig för sent enligt mig. Sluta såra, sluta sura, ja, man kan omvandla sitt liv helt. Frågan är om man vill, annars får man skylla sig själv. För den som inte ens försöker, är sen inte heller värd det.
Jag ska ge det så många chanser jag kan, ärligt eller inte, det spelar väl ingen roll? Det är väl ändå ingen som är ärlig längre? Jag ska snart flytta ifrån den här skithålan jag bor i, kanska pröva på att fly landet? Som sagt, man kan inte omringa sig med dålig energi, det går bara åt helvete. Dags för en nystart. Jag vill börja leva nu. Mitt liv, ingen annans, inget ska få påverka alla beslut jag någonsin tar. Jag ska skita i det, jag skulle bajsa på det om jag så kunde.  Alla sårande ord, alla jobbiga stunder, alla jobbiga beslut, allt dåligt samvete, allt ska ut ur mitt huvud så att jag äntligen kan leva

Jag anser att allt ska få fler chanser, men används inte den chanserna till förändring, finns det inte mycket kvar att göra. Jag själv vill bara leva mitt liv utan att någon ska hata mig, tycka illa om mig. För jag hatar ingen, jag bara ogillar vissa saker folk göra. Från början har jag älskat er alla, kanske fortfarande gör. Men ibland måste man låta saker som inte funkar rinna ut, om inte saker ändras till det bättre.
Jag ska sätta igång och tänka ut vad jag bör förändra. Jag tror varje människa i hela världen borde göra samma sak. Om jag fick välja skulle jag aldrig mer i mitt liv såra någon, Aldrig mer. Men jag antar att man sårar någon med varje steg man tar. Men man behöver verkligen inte göra det med flit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0