Danmark - Roskilde

Dag 1
Efter en lång resa var vi äntligen framme vid bron.

När vi kom fram fick vi gå en promenad ner till vattnet, och vårt vandrarhem.

Haha rolig bild, alla går som på en rad.

Så gick vi genom en mysig park också.

Efter det var det upp och springa på stan igen.

Kyrkan :P

Gågatan.

Helene fick köpa sin kära bailys,

Vandrarhemmet.

Sen kollades det film. Jag och min babba <3


Dag 2
I Danmark hänger man tydligen nappar i träd.

Sen bar det av uppåt, till skolan.

skolan var rätt mysig,.

På en lektion fick vi kolla på en sjuk film om hur man gör bajs (!?)

Det var nån sjuk dag för treorna denna dag, alla var utklädda till allt möjligt.

Sen fick vi dansa folkdans. Jag i action.

Sen skulle danskarna visa.. Längst fram är gulliga Sylvi som jag sov hos.

På kvällen åt vi hela gänget på restaurang.

Dag 3
På väg till Vikingamuseet.

Det här skeppet seglades till England och tillbaka.

Skepp bevarat från vikingatiden.

Sen gick vi till kyrkan

Inne i kyrkan

Torget, fint väder huh?

Sen besökte vi någon ruin under marken.


Senare åkte vi till Köpenhamn och Tivoli

Och så köpte man ju självklart åkbandet.

Jag och Helene åkte töntigaste barnsaken, haha GALEEN

Haha söta

Helene jcg och Haydar.

Jag och Sylvi i fritt fall saken

Haha hellooj

IGEN! IGEN IGEN!

Innan vi åkte upp i Demonen

Vår kära Demon, som vi åkte 12 gånger, varav dem 10 gånger I RAD!

Så fiint

Gllllaaaad Emelie efter 10 åk i rad och mycket huvudvärk. Waay too much g kraft.


Dag 4

Efter att ha hejdåat danskarna spenderades dagen i Köpenhamn.


Nån staty i vattnet

Sen fick vi en guidad tur i denna:

Älskade alla söta hus och kanaler


Och alla låga broar

Nå känt torn I guess

En stor kyrka

Den där kända sjöjungfrun

Ett coolt jätte hus med speglande fönster..


Sen satt vi på donken typ en timma och trallade runt lite, sen bar det av hem igen. Tågresan var lång men underlättades av att man nu faktiskt kunde ringa sina älsklingar och prata :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0