Dalarö

Många folk undrar säkert varför man gör ett årtal på ett hus man haft. Det är inte bara ett hus för mig. Det var mitt liv. Det ställe det alltid var lika befriande att komma till. Fick jag be om en sak i hela världen skulle det vara just Dalarö. Det har alltid betytt lika mycket för mig, liten som stor kommer det alltid ligga närmst mitt hjärta.
Det var ju så att Vårt hus fyllde tvåhundra år i år. Och vi har haft det i fler generationer.  Det byggdes 1809 och i år skulle vi egentligen haft ett stort firande. Och jag minns för två år sedan då jag tänkte "vad jag längtar till 2009 då vi ska fira vårt underbara Dalarö med alla vi känner". Nu fick jag ju inte göra det och tiden hit gick så fort. Jag har inte haft den tid jag ville ha, men jag fick i alla fall de underbara åren på väg hit.

Sagt och gjort. Nu sitter tatueringen så fint på mitt ben och jag skulle aldrig ångra mig för någonting i världen.

Jag har en mapp i min dator som heter "Dalarö" och jag öppnade nyss den för första gången. Direkt började ögonen tåras. Det är bilder sedan i våras då jag tog bilder från bokstavligt talat alla vinklar av tomten och huset. Och bilder från den dagen jag grät nonstop, ristade in text på väggarna och fotade ett tomt hus. Jag har inte ens kollat bilderna än. Men nu ska jag göra det! And Im going to be strong. Nu när jag har den bästa tatueringen i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0