Jobbigt

Det är så jobbigt att jobba. Själva jobbet är ju bara slappt, det är för slappt, och det är det som gör det så tråkigt. Alltså, det jobbigaste är att ta sig till jobbet. Även fast man inte har någonting annat att göra (Jag skulle dock nu behöva städa mitt rum) så vill man inte gå till jobbet. Det är en inställning man har bara sådär innan. Jag vill aldrig gå till jobbet, jag har nästan fått släpa mig själv dit varenda gång, men ändå går jag dit så ofta och är så duktig. Jag förstår inte hur allt går ihop.
Helene ville jobba åt mig idag och det är otroligt lockande, att bara stanna hemma och softa lite. Usch jag har bara sovit två timmar i natt. Men mamma påminnde mig om att jag är skyldig henne massa pengar så det blev till att tänka om.
Jag hittade även två tröjor idag på Hm som jag bara måste ha. Och ja, där har man ju svaret till Helene direkt. Nej jag måste verkligen jobba.
Men jag vill inte.
Och orkar inte.
Ändå går jag.
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0