Privatbuss, fel buss och surkock.

Idag var en otroligt äventyrlig dag ska ni veta allesammans.
Fast måste bara börja med att berätta hur otroligt glad jag är för att det är slut på skolan imorgon. så åtrooligt glad. Fatta att det är jullov?!

Whatever.
Men över till idag..
Idag åkte jag till skolan som en vanlig onsdag, klockan 7. Helene hade såklart glömt sitt passerkort hemma så hon kunde inte äta frukost, så hon fick ta min tallrik. Sedan kom såklart kocken, och frågade vart min tallrik var. Så sa jag "Men jag har mitt kort", och visade mitt fula passerkort. Då sade han "Nej men ingen får komma in utan tallrik", "Men jag får vara här, jag tillhör skolan och jag har mitt kort!", "Nej, man måste ha tallrik!", "Jag är här VARJE morgon!!!", "Det spelar ingen roll, du MÅSTE ha kort!". Ja det blev lite bråk där, sedan vände jag mig bara om när han snackade med mig, bitch vinkade lite med handen och sa "Ja, jaa". Och han blev så knäckt, han ba "jaja". Helene stod kvar, och hade hört att en mattant hade sagt "Vad sur hon var", till kocken. Men vem FAN är det som är SUR! Jag fick sitta utanför medans Helene åt och smugglade ut mat till mig. STÖRDA KOCK JÄVEL!
Vi hade tyska, och fick sitta med tända ljus och sjunga sånger på tyska. Tyvärr hann jag inte spela in men det lät ju så himla fint. Hahaa.
Sedan drog vi till centrum och handlade matsäck till idag eftersom vi skulle till Bosön och spela rullstolsbasket, vi har två rullstolsbundna i vår klass. Men vi kom såklart på fel buss, den åt fel håll, när vi väl skulle iväg. Men det gjorde inget, vi hade så trevligt med vår julmust, spillde lite på byxorna och golvet bara. Var lite svårskött. Men vi missade i alla fall the one and only buss som sedan skulle ta oss till rullstolarna.
Det fick bli roadtrip för oss istället.
Vi drog till Högdalen och tog bussen till Liljeholmen, där vi trodde att vi skulle få låna Max toalett, men han skulle springa ner till skolan så vi fick dra till Donken.
Sedan tog vi tubbelbanan till slussen, fast Hanna satt kvar för att hon skulle träffa Göran istället, och där tog vi bussen till gustavsberg för att hälsa på min kära pappa på jobbet och äta lite av pepparkakorna som Max systers pappa har tryckt till dem. De var jätte fina. Och så satt jag där och åt min matsäck. Smsade Andreas också, men dissare.
Sedan gick vi till ett fik där vi mötte Helenes farfar och bror, sedan handlade vi med dem och drog med till Ingarö. Där satt vi och fikade. jag helene och Stefan körde en tävling, ni vet när man inte ska slicka sig runt munnen då man ätit en munk. Jag VANN! Dock så vann Helene tävlingen mellan oss två när vi skulle hjälpa henne farfar med ett pussel han hade börjat på, ett tusenbitars. Helene hittade tio rätta platser, jag hittade bara två. Hahaha.
Sen drog vi till bussen, och gud vad det var mörkt. har märkt en sak och det är att jag aldrig skulle klara att bo ute på landet! Det var svart och bussen kom efter ett tag, men den kunde ju såklart inte se oss, så vi fick stå och vifta med våra mobiler. Det sa han var bra, haha. Det var bara vi och en tant på bussen, sedan kom en kvinna på. Den var helt mörk och bara några läslampor var tända, det var skit mysigt! Helt plötsligt stannade gubben bussen och sa, "hurni ser ni älgen ute på vänster sida, kolla tjejer!"så försökte vi se den, men lyckades inte. Han var fett sköön! han ba "Ni tjejer som kom på förut kom fram här och säg var ni ska åka" Så fick vi fram och sa att vi skulle till slussen. Bussen hade blivit ej i trafik och vi fick värsta svartskjutsen, haha.
Vi släpptes av sedan vid en busshållplats där det skulle komma en snabb buss till slussen, och det gjorde den. Och helene var tvuuungen att gå på toa, så vi gick till "tungvåldtäktsdonken" vid slussen. Sedan gick vi vidare till södra och tog tåget.
Sedan tog vi bussen hem, och det blev ussbyte två stationer hemifrån. Haha!
Vi har sammanlagt åkt 9 olika bussar idag!

Snart jullov, bara avslutningen imorgon kvar!
Rock on /E.SM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0