Nyår, jul och sjuk.

Idag börjar skolan, men jag är inte där, jag har såklart gått och blivit sjuk. Eller inte riktigt, jag har varit sjuk sedan dagen innan julafton, på julafton hade jag feber, vilket jag också fick i helgen.
Jag är som sagt hemma från skolan, vilket är ganska skönt eftersom jag behöver så mycket tid som möjligt till att plugga, jag har fyra prov den här veckan och jag tror nog jag kommer smälla av.
Men nog med att tycka synd om sig själv.

Mitt jul och nyår var jätte bra. Julafton blev en lugn dag tillsammans med brorsan, mamma, jörgen och mormor. Fick lite små prylar (som jag valt ut när jag och mamma var och handlade, haha) och så fick jag pengar, det enda jag önskat mig. Dagen efter drog jag och bror ut till Dalarö där vi firade med pappsen, farmor, farfar, farbror och ulla. Det var trevligt, fick ännu mer pengar. Så det har blivit lite shopping nu på mellandagsrean, inte för att jag hittade så jätte mycket men i alla fall två saker. Ja, vad har man gjort mer, planerat inför nyår kanske. Nyår var king.

Jag, Bella, Carro och Max åkte till kungens kurva dagen innan nyår och införskaffade allt vi skulle behöva till morgondagen. Alla dessa kyckligspett och pommes hade jag och Max fixat tidigare, men idag skulle vi baka också. Det blev cheeskake och Max mammas kladdkaka, mums. Ja, men vi handlade sen drog vi hem till Max och bakade. Max mamma hade varit så söt och fixat till all dukning och sånt innan hon drog, haha sött.

Nyår då, ja då vaknade man väl ganska sent på dagen, sov ut riktigt ordentligt och sedan var det bara till att städa. Jag fick dammsuga, vilket jag hatar. Men det blev finfint, sedan kom Carro och Bella lite tidigare för att vi skulle fixa till oss, laga maten och pynta till lite. Redan då började Carro supa till det och vi hade skit trevligt. Sedan kom alla gästerna och det var middags dags. Gud vad trevligt vi hade det. Jag och Max hade laddat ner 100 stycken techno/dance/fjortis låtar, kalla det vad man vill, dagen innan så att vi hade lite party musik. Efter middagen var väl typ alla lite på lyran så vi dansade, sjöng singstar och hade sjukt trevligt.
När vi skulle dra till Skinnarviksberget gick vi vägen förbi amshit (ingen aning hur det stavas?) och skulle bara kolla vart Göran bor (sorry hanna, måste säga idiot). Han bodde längst uppe i hörnet, och vi började sjunga för honom, inte världens finaste men han kom i alla fall fram efter ett tag så Hanna fick snacka med honom.
Efter det åkte vi tunnelbana. Det här minns inte jag men Emma sa en väldigt rolig sak, nånting med att woho nu åker vi, fast vi stod helt stilla. Haha lilla Emma var verkligen lost. Så sött.
Vi kom upp till berget tillslut och kollade på fyrverkerierna, det var så vackert som vanligt. Max var helt lost och gick och gav bort öl till folk så jag fick hålla koll på honom. Vi hade så mysigt, och helt plötsligt blev det allsång. Fråga mig inte varför.
Efter det drog hälften av gruppen hem till Huddinge, och den andra hälften, Jag, Max, Bella och Carro drog hem till Max för att fixa till oss och kissa, sedan drog vi vidare till efterfesten vid slussen. Max kompis Elias bror hade någon lägenhet där med jättefin utsikt, över grönan och så, Det var mest folk i 25 års åldern, och nja, det var väl sådär- Kändes som om vi var skit små. Men vi hade varandra och efter lite tjaffs, lite sura miner och sånt som hör till så hade vi haft en hejdundrans kväll.
Vi gick sedan hem allihopa med sällskap av Max tvp kompisar Kalle och Elias, ända från slussen till liljeholmen. När vi kom hem åt vi, och resten lämnar vi till fantasin.

Ja, nu har ett år gått, och jag har inte skaffat mit några nyårslöften än, men det ska ske, snart. Jag lovar i alla fall att boxas mer.
Nu ska sjuklingen plugga vidare<3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0