Ska berätta om vad som hände igår på jobbet :@

En surig tant kom in fyra gånger tror jag att det var.
Första gången trängde hon sig före en stackars kille som bara skulle köpa snus. När jag väl hade slagit in alla saker sa hon till honom att han kunde betala. Är hon dum i huvudet eller?
Andra gången hon kom in var hon sur för att hon hade glömt en vinbox hon ställt bakom kassan, så hon ställde upp den på kassan och gick in för att köpa hundmat och något annat. Summan blev 32 kronor, ENDAST, och när hon stod i kassan var det ett barn som grät så hon började svära och störa sig på det hur mycket som helst. Sedan glömde hon vinet även fast jag ropade efter henne.
Sedan kom hon in igen och bara hämtade vinet. Beklagandes som om det skulle ha varit mitt fel.
Fjärde gången lät det så här:
"Jag ska ha femhundra kronor av dig!" Jag ba "Jaha, varför ska du ha det?" Sedan började hon mala på. Om att jag hade lurat henne på femhundra och hon inte fått pengarna. Förvirrad som jag var kanske jag blandade ihop henne med en annan tant som faktiskt hade fått sina femhundra så jag sa att hon fått det, då blev hon ännu surare och sa att jag lagt på det på hennes kostnad och sagt "femhundra32 kronor" Men det hade jag absolut inte gjort, lägg märke till där uppe att det ENDAST kostade 32 kronor. Jag sa att "Om du ine fått dina pengar så la jag antagligen inte heller på kostnaden på kortet"
Sedan fick hon prata med Noel och de kollade igenom dator systemet, det visade sig att jag hade rätt (Jag hade inte lagt på någon kostnad när hon handlade hundmat på kortet, men jag blandade dessvärre antagligen ihop henne med en annan kund som hade fått femhundra - my misstake, erkänner jag)
Då kom hon upp till mig och började hota mig med att snacka med Ali idag och att jag hade haft sån tur, eh what? (Ja, så idag lär jag få ett helvete på jobbet) Hon sa att hon aldrig blivit bemött så dåligt och att jag FÖR FAN jobbade med service och skulle inte behandla henne så. (trust me, jag höll mig lugn hela jävla tiden) "Det var du som kom in och var otrevlig från start, inte jag" Sa jag, sedan börade hon tjabbla på igen så ignorerade jag henne och tog nästa kund.
FATTA VAD JOBBIGT.
Anyway, jag har Noel på min sida. Han sa att hon alltid varit så där surig, och tycker hon är jobbig. Han skulle också prata med Ali, så tanten får mig inte avskedad.

Jaja, äntligen lite action på jobbet kan man väl säga. Dock på lite fel sätt. Det svåra är att hålla sig lugn i en sån situation. Men jag ser det som lärorikt för mig, jag behöver lite utmaningar.
Vill hon aldrig mer se mig, är jag så himla otrevlig kan hon unvika att komma in onsdagar och torsdagar mellan 4-8, det ska jag säga om hon klagar igen.
Jörgen sa massor med saker jag borde säga till henne, men det kan jag nog inte. får jag sparken. Och det är vad hon vill, få mig avskedad. Hon kommer dock inte lyckas, I was right, remember?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0