Roadtrip

Bella tog körkortet igår. Och vi bestämde oss för att lämna stockholm och vara ja, lite impulsiva. Så det blev destination Arboga i alla fall :) Vi bestämde för att åka hem idag istället för imorgon, men det var nog bara tur för campingen var verkligen ingenting att hurra för ;)

Men, jag börjar från början...

Bells kom hem till mig där jag och Anna väntade. Sedan åkte vi förbi och hämtade Helene. pantade burkar. Stannade vid willys i Tumba och köpte godis och våtservetter och dricka ;) Sedan bar det av. Haha, till Södertälje. Där böev det stopp på Max och vi åt på svenska.
Ja efter det började den riktiga resan och vi hade en skitrolig väg dit. Som bara tog två timmar, vilket till och med verkade som en kortare resa. Gosh I loved it. Tllslut kom vi till "hinkarna" och jag började känna igen det lite, så vi åkte upp till centrum, stannade där och gick runt. Hmm, man kunde ju typ gå igenom staden på fem minuter, men den var väldigt vääldigt mysig. Vi försökte ta in på hotellet, men det var fullt (?!). Så vi skulle preöva med den där campingen jag inte hade fått något svar av på mejlen. Krakaborgs camping. Hm ja när vi kom dit verkade det inte direkt som världens seriösaste ställem, gubben som hade det var väl söt, men oj så konstig. Och så var det nån annan gubbe och några irländare, nej blä vill inte gå in på det närmre. Men en stuga för 350 kr, spikat!
Då var det ju tydligen studentfest inne i Köping där Mange höll till så vi drog dit. Vi åkte bort oss men tillslut hittade vi skolan de var utanför. Tydligen någon knasig tradition att tälta utanför skolan, haha det var typ hur mycket folk som helst och jätte mysigt! Tänk om vi hade såna gemenskaps saker i Sthlm, jävla drygstad.
Helene ville åka hem till campingen så vi åkte hem med henne och Anna och så åkte jag och Bela tillbaka,. ett himla åkande, men det var det värt. Umgicks med lite sköna lirare och sedan bar det av till vår oootroligt mysiga stuga.

Efter att ha sovit på ett golv var jag lite stel på morgonkulan men det är lugnt. Vi åkte till örebro efter ett stopp vid Pizza hut. Här har de ingen jävla fånig bordsplacering, och så kostar det bara 75 kr för buffen och så får man ta hur mycket dricka man vill i det priset. We love it. Där proppade vi oss mätta och far iväg till Örebro.  Efter mycket möda, vi hittade först inte infarten..
Där blev det lite shopping, i alla fall för lilla min del. Och Bella köpte en jättecool lila klocka :)
Sen handlade vi dricka, fan vad törstig man var hela jäkla tiden. Och så körde vi en roadtrip hemåt igen. Förbli hinkarna då¨också såklart ;)

Det var en lyckad och supermysig resa.


















































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0