Kompromissa inte med dig själv. Du är allt du har.

Julen är över. Det märks verkligen på jobbet, från all stress till att lugnt och stilla kunna fixa alla uppgifter i snigelfart samtidigt som man hjälper en kund då och då.
Men det märks även på humöret. Jag förstår inte varför julen, trots sin helvetes-stress, kan göra mig så lugn och fridfull inombords.
Nu när "vardagen" kommit tillbaks är samma uttråkade tomhet tillbaka.
Men! Det blir bara till att se fram emot nyår nu. Bara två dagar. Allt är inhandlat - förutom någon fånig nyårsklänning. Bestämde mig för att skita i det. Nyår är inte värt att fira längre. Men det är ju en anledning att festa, där det finns champagne - där finns jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0